Krásný víkend a jak jsem přišel k pohmožděnému rameni

Běžky mě začaly celkem bavit, tak jsme si Marťou řekli, že si v sobotu dáme trochu delší výlet. Kousek od domova máme vlakovou zastávku na trase do Kořenova a že by to mohl být odtud pěkný nástup do stopy směr Bedřichov.

👉Zvolili jsme rozumný odjezd před 11h a za hodinku už jsme vystupovali v Kořenově. Sluníčko svítilo, stopu jsme našli asi po 400m, nic nebránilo vyrazit.

👉Jo - jenže i 4x namazaný běžky modrým mi prokluzovaly, takže po prvním kopečku pokřikuju na Marťu kašlu na to, vracim se na vlak. 🙈 Marťa protočila oči, říká sundej běžky a za mého hudrování je maže další vrstvou. No není skvělá? Je skvělá.

👉Jelo se lépe - i když foukal dost protivítr a hlavně stopy byly až do Polubného v podstatě zaváté. Mířili jsme na Jizerku, úplně nejlepší skluz to nebyl, ale sluníčko cestou dodávalo energii. Nad Jizerkou pod Bukovcem malá pauza na svačinku a už jsme frčeli trochu rychleji dolů k Panskému domu, kde se už chystala rychlostní premie na nedělní J50.



👉Nechtělo se nám po Promenádní cestě, takže jsme dali klasiku zadem za Hnojovým domem na Jizerskou silnici a pokračovali kolem kiosku Promenáda dál po Hraniční cestě až na Soušskou silnici. Nechtělo se nám ani na Smědavu a pak prďákem nahoru, raději jsme tedy zvolili delší, táhlejší Kasárenskou silnici až k oblíbené Knajpě.

👉Tady nezbytné občerstvení - párek a dřevorubecký chleba se sádlem. I zde už probíhaly přípravy na J50, tady se čekala vrcholová prémie.



👉Z Čihadel dolů přes Kristiánov až na Novou Louku to celkem jelo dobře. Tady jsme se pak rozhodli, že nepojedeme do Bedřichova, ale rovnou na Maliník a odsud zkusíme přes Hašlerovu chatu dál co nejdál do Vratislavic. Jelo se krásně, na Maliníku jsme měli v nohách přesně 30km.




👉Vystoupali jsme tedy nad opuštěné sjezdovky, tady stopa už prakticky nebyla nebo zavátá a pustili se dolů k Hašlerce. A tady skončila dosavadní pohodová jízda.
👉Pustil jsem to dolů celkem rychle, ale cesta byla spíš tak pro skialpy než běžky. Za zatáčkou v hlubším sněhu mi lyže zahranila a dal jsem si pořádně na držku. Tedy spíš na levé rameno, které jsem měl už navíc trochu chycené z pádu před týdnem na Bublavě. Rána jako kráva, zůstal jsem na zemi doslova paralyzovanej, vytryskly mi bolestí slzy a nedokázal se zvednout.

👉Marťa mi pomohla po chvíli, která mi ale připadala jako věčnost na nohy, chvíli jsem chodil jen sem a tam a zkoušel pohnout rukou. Moc to nešlo, šli jsme tedy kus pěšo, ale představa , že takhle půjdeme několik km mě ještě vzburcovala a běžky jsem znovu nasadil.

👉Naštěstí pohyb s hůlkou tam a zpět tolik nebolel, jako zvedat ruku směrem nad sebe, takže jsme hodně pomalu, protože jsem se fakt už docela bál a rameno bolelo, pokračovali sjezdem k Hašlerově chatě a pak dále kolem křížové cesty směrem na Lukášov.

👉Tady na modré skončila stopa a dál už byla jen zasněžená cesta s vyjetými kolejemi od nějakého traktoru. Tak tudy, už za tmy s čelovkou, jsme si vyjížděli stopu sami až k rozcestí U Buku a dál po červené mířili do Lukášova.

👉Protože z letních výletů vím , že tam je pak dolů pořádný a kamenitý rygol, stočili jsme to po neupravené silnici v hlubokém sněhu, kdy jsem opět raději sundal běžky, až k lesu, kterým jsme po chvíli vyšli na silnici v Lukášově. Odsud nás čekala 6km cesta s běžkami na rameni domů do Vratislavic.

👉Tato cesta už probíhala v naprostém tichu - ne snad, že bychom spolu nemluvili schválně, ale musím ocenit Marti pochopení, že se svojí bolestí se potřebuji nějak srovnat - a Marťa mi u toho jen sem tam srovnala běžky na pravém rameni, protože jsem levačku nezvedl. Bylo to ale takové to krásné mlčení, plné únavy, ale také porozumění.❤️
👉Nebyl jsem na dně svých sil fyzických - a v podstatě oba víme, že bychom ujeli i 50km - ale moje psychika dostala na frak. V kombinaci s bolestí ramene jsem domů došel jen na morál, s vidinou teplé vany a také horkého a silného hovězího vývaru, který jsem naštěstí prozíravě nechal táhnout několik hodin již v pátek.

👉Noc nebyla valná, ale mazání Voltarenem docela zabírá a dnes jsme se šli jen lehce projít na svařáček na Prosečskou chatu. A v tom sluníčku s bílým sněhem a modrou oblohou to byla nejlepší léčba.



Sice ruku nezvednu až nahoru bez ještě bolesti a oblékání je zážitek, ale věřím, že moje příprava na SALOMON JEŠTĚD 24 není ohrožena.
👉Prostě parádní víkend s Marťou

Komentáře